KidsUnplugged x BBDO
-
Een kindertijd beleef je maar één keer. Laat ze niet eindigen achter een scherm.
Kinderen hebben altijd gespeeld, gebouwd, gelezen, gefantaseerd — en zich soms heerlijk verveeld. Maar vandaag dreigt dat waardevolle stukje kindertijd te verdwijnen, vervangen door uren achter een scherm. Is dat de jeugd die we onze kinderen toewensen?
Met een krachtige nieuwe campagne, in samenwerking met BBDO Belgium, wil KidsUnplugged die vraag op tafel leggen. Geselecteerd voor de Standaard Solidariteitsprijs verschijnt de advertentie op 13 augustus paginagroot op de achterzijde van de krant. Daarin zien we Wiske, in het iconische laatste prentje van elk Suske en Wiske-album, niet knipogend maar verweesd op haar smartphone scrollend — een beeld dat boekdelen spreekt en veel te herkenbaar is in onze maatschappij vandaag.
We zijn de familie Vandersteen en de Standaard Uitgeverij erg dankbaar voor de toestemming om onze kinderhelden te gebruiken voor deze campagne!